sobota 6. července 2013

Narozeninový dort

Peču moc ráda, ovšem s dorty mám téměř nulové zkušenosti. Už delší dobu mě lákalo nějaký vytvořit.
Včera jsme jeli slavit narozeniny holek k manželovým rodičům a prarodičům, což byla výzva!
Nelinka miluje prasátko Peppu, což už z mých předešlých příspěvků určitě víte, takže o motivu bylo rozhodnuto:-)
Dort se povedl, Nelča byla nadšená a všem chutnal. Měla jsem obrovskou radost.
Jen na svíčky jsem zapomněla....no, měla jsem doma jen jednu, takže si Nelča sfoukla aspoň symbolickou jednu svíčku;) Deniska to ovšem měla správně!!!

A ještě k dortu - pokud by někoho zajímal postup, tady je:
korpus:
Oddělte 4 žloutky od bílků. Žloutky vyšlehejte s 1 lžičkou nastrouhané citronové kůry. Pak postupně přilévejte 40 g rostlinného oleje. Bílky vyšlehejte zvlášť se 120 g krupicového cukru a špetkou soli na pevný sníh. Do bílků vlijte žloutky s olejem a vše spojte se 140 g polohrubé mouky. Těstem naplňte dortovou formu o průměru 23 cm, uhlaďte povrch a pečte 20–30 minut dozlatova.
Vychladlý korpus rozkrojte podélně na polovinu.
Spodní plát potřete marmeládou (dala jsem jahodovou) a trochou šlehačky (smetana ke šlehání + ztužovač - na celý dort jsem použila 500ml smetany a 2 ztužovače). Rozložte na něj mandarinky a opět rovnoměrně potřete šlehačkou.
Potřený plát přiklopte druhým plátem.
Horní část jsem potřela opět marmeládou a šlehačkou a potáhla hmotou vytvořenou z Haribo bonbónků (Haribo Chamallows lehce omyjeme vodou, na pár vteřin vložíme do mikrovlnky do lehkého natavení, přikápneme pár kapek citrónové šťávy a přidáváme moučkový cukr do vytvoření hmoty možné rozválení).
Obrázek jsem vytvořila z obarveného marcipánu dle obrázků Peppy a vlastní fantazie;)

A ještě dvě fotky z hostiny!


Krásný zbytek soboty!

2 komentáře: